Wybór biura księgowego — czym się kierować?

Kategoria: Blog

biuro księgowe

Każdy przedsiębiorca ma obowiązek prowadzenia księgowości niezależnie od tego, czy prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, czy też działalność w formie spółki akcyjnej, kapitałowej itd. Czasami konieczne jest prowadzenie księgowości pełnej, innym razem pełnej. W każdym przypadku niezbędna jest pomoc specjalisty, czyli kompetentnego i doświadczonego księgowego, który zadba o to, by wszystkie kwestie formalne były dopełnione z najwyższą starannością. Coraz więcej firm decyduje się na usługi firmy zewnętrznej, wybierając biuro rachunkowe w Warszawie. Podpowiadamy, na jakie kwestie należy zwrócić uwagę przy wyborze biura rachunkowego.

Na co zwrócić uwagę, wybierając biuro rachunkowe

  • Specjalność biura oraz dedykowane usługi. Warto zwrócić uwagę na biura, które w jak najpełniejszy sposób odpowie na potrzeby naszego przedsiębiorstwa. Idealnym rozwiązaniem, jeśli dane biuro jest w stanie zapewnić nam dedykowanego księgowego, który będzie zajmować się sprawami firmy i do którego będzie można zgłosić się w każdych okolicznościach. W ten sposób komunikacja pomiędzy przedsiębiorstwem a biurem będzie przebiegać płynnie i bez zbędnych problemów.
  • Ubezpieczenie od Odpowiedzialności Cywilnej. Wybierając biuro rachunkowe, koniecznie powinniśmy sprawdzić, czy posiada wykupione ubezpieczenie OC. Polisa to gwarancja bezpieczeństwa zarówno dla firmy, jak i biura rachunkowego.
  • Licencjonowani księgowi. Warto sprawdzić, czy pracownicy danego biura mają niezbędne doświadczenie oraz kwalifikacje. Czynności z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych może wykonywać osoba, która ma pełną zdolność do czynności prawnych, jest niekarana i posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Warto dokładnie sprawdzić kwestie tego rodzaju.
  • Doświadczenie biura. Warto również zorientować się, jakie jest doświadczenie danego biura oraz w jakiej dziedzinie się specjalizuje. Poza sprawdzeniem ilości lat działania na rynku warto dowiedzieć się także, jakich klientów biuro obsługiwało wcześniej oraz czy zdobyte doświadczenie jest zbieżne z potrzebami naszego przedsiębiorstwa.