Blog firmy Abacus - strona 3

Najnowsze wpisy

opodatkowanie

Jak prawidłowo ustalać podstawę opodatkowania?

Jednym z najważniejszych obowiązków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej jest prowadzenie ksiąg rachunkowych w odpowiedniej do jej formy i skali postaci w celu dokumentowania wszystkich wykonywanych transakcji oraz mających miejsce zdarzeń gospodarczych, a także właściwe naliczanie oraz odprowadzanie podatków. Ze względu na złożoność zasad prawidłowej rachunkowości oraz istniejących regulacji prawnych, najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie ze... Czytaj dalej ›


kapitał zapasowy w firmie

Rola i znaczenie kapitału zapasowego w firmie

Kwestie związane z funkcjonowaniem firmy istniejącej jako podmiot prawa handlowego są skomplikowane, zarówno jeżeli chodzi o zarządzanie tak złożoną strukturą, jak i wypełnianie obowiązków formalnych, w tym prowadzenie księgowości. W Warszawie pomocą w obsłudze spółek w zakresie rachunkowości zajmuje się firma Abacus. Dzięki wsparciu łatwiejsze będzie prowadzenie spraw firmy oraz zadośćuczynienie istniejącym powinnościom. Dobrym przykładem... Czytaj dalej ›


kobieta u lekarza

Czy pakiety medyczne można wliczyć w koszt działalności?

Świadczenia związane z ochroną zdrowia finansowaną przez Narodowy Fundusz Zdrowia są w wielu przypadkach trudno dostępne, stąd wiele podmiotów zajmujących się działalnością w tej branży oferuje również usługi na zasadach komercyjnych. Często są one dostępne w ramach specjalnych pakietów, które obejmują np. dostęp do lekarzy wybranych specjalności, wybrane badania i zabiegi, a także inne rodzaje... Czytaj dalej ›


wystawienie faktury

Kiedy może dojść do refakturowania?

Wiele firm, które dostarczają swoim klientom produkty lub usługi korzysta w celu ich przygotowania z pomocy swoich poddostawców. Zdarza się jednak również tak, że elementem realizacji umowy ze swoim kontrahentem jest przekazanie towaru lub świadczenia oferowanego przez inny podmiot. W takiej sytuacji te elementy transakcji podlegają na ogół refakturowaniu. Sytuacja taka rodzi określone konsekwencje podatkowe,... Czytaj dalej ›


Jakie są obowiązki podatkowe po zamknięciu/zawieszeniu działalności. Co warto wiedzieć?

Jakie są obowiązki podatkowe po zamknięciu/zawieszeniu działalności. Co warto wiedzieć?

Jednym z naturalnych elementów życia gospodarczego jest fakt, że część funkcjonujących na rynku przedsiębiorstw kończy swoją działalność. W przypadku firm rejestrowanych w KRS wiąże się to z procedurą przewidzianą w prawie upadłościowym i oznacza postępowanie likwidacyjne. Dla jednoosobowych działalności gospodarczych przewidziano znacznie prostszy tryb obejmujący zgłoszenie zmiany w CEIDG, a ponadto możliwość zawieszenia działalności na... Czytaj dalej ›


B2B czy umowa o pracę

B2B czy umowa o pracę – co opłaca się bardziej?

Tradycyjną formą zatrudnienia jest podpisanie z pracodawcą umowy o pracę. Dla większości firm oznacza to jednak wysokie koszty związane zarówno z obowiązkami składkowo-podatkowymi, jak i koniecznością wypełniania dodatkowych powinności m.in. łączących się z przepisami BHP i ppoż., a ponadto wiąże się z mniejszą elastycznością, jeżeli chodzi o możliwość szybkiego zmniejszania liczby personelu czy możliwy dopuszczalny... Czytaj dalej ›


dokumenty rachunkowe

Jak określić zasady polityki rachunkowości w firmie?

Obowiązki wynikające z prowadzenia działalności gospodarczej nie ograniczają się jedynie do konieczności księgowania zdarzeń gospodarczych oraz obsługi podatków, płac i spraw kadrowych, ale obejmują również zadania, które nie zawsze są dobrze znane przedsiębiorcom, dlatego lepiej, by zdecydowali się oni na korzystanie z usług wyspecjalizowanego w tym obszarze podmiotu np. biura Rachunkowego ABACUS. Dobrym przykładem może... Czytaj dalej ›


obliczanie faktury

Na czym polega odwrotne obciążenie?

Jednym z najważniejszych obowiązków każdego przedsiębiorstwa będącego czynnym podatnikiem VAT jest właściwe naliczanie i odprowadzanie tego podatku. Niestety ze względu na poziom złożoności istniejących regulacji rozliczenia VAT są dość skomplikowane, ponieważ w grę wchodzą tu rozmaite obowiązki dodatkowe np. szczegółowa identyfikacja rachunku bankowego kontrahenta czy obostrzenia wynikające choćby ze stosowania split payment. Najlepszym rozwiązaniem jest... Czytaj dalej ›


formularze podatków

Zalety rozliczeń kwartalnych podatku VAT

Każda firma musi wypełniać ciążące na niej obowiązki formalne związane z naliczaniem i odprowadzaniem podatków dochodowych oraz płaceniem VAT. Ze względu na to, iż z uwagi na obowiązujące przepisy jest to dość skomplikowane, najlepszym rozwiązaniem będzie więc korzystanie w odpowiedniego biura księgowego. W Warszawie pomoc w tym zakresie oferuje Abakus, ułatwiając np. kwartalne rozliczanie VAT.... Czytaj dalej ›