Blog firmy Abacus - strona 4

Najnowsze wpisy

obliczanie faktur

Co może stanowić dowód księgowy?

Działalność biznesowa wiąże się z koniecznością spełniania wielu wymogów formalnych, a zwłaszcza właściwym gromadzeniem danych będących bazą do późniejszych rozliczeń podatkowych. Dla każdej firmy podstawą okaże się prawidłowe prowadzenie księgowości. W Warszawie dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług firmy Abakus. W grę wchodzi jednak nie tylko zgodne z prawem wypełnianie ksiąg, ale również zbieranie i... Czytaj dalej ›


słowo podatek z klocków

Łączenie form opodatkowania podatkiem dochodowym – kiedy to możliwe?

Rozliczenia w zakresie podatków dochodowych mogą następować na bazie przepisów dotyczących podatku dochodowego od osób prawnych CIT albo podatku dochodowego od osób fizycznych PIT. O tym, która z tych ewentualności będzie miała zastosowanie w przypadku konkretnej firmy, decyduje forma prawna, w jakiej została ona zarejestrowana. Wsparciem w naliczaniu podatków oraz wyborze optymalnego sposobu opodatkowania będzie... Czytaj dalej ›


wystawianie faktury

Zasadnicze różnice między rachunkiem a fakturą

Każda sprzedaż towarów lub usług musi zostać stosownie udokumentowana. To podstawowy obowiązek każdego przedsiębiorcy. Co istotne, niedopełnienie tego zobowiązania może rodziców mnóstwo negatywnych konsekwencji prawnych. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają rachunki oraz faktury, które często są ze sobą mylone. Faktura a rachunek – różnice i podobieństwa W obu przypadkach mamy do czynienia z dokumentami,... Czytaj dalej ›


drewniane słowo podatek

Zamknięcie roku podatkowego. Najważniejsze działania, które należy podjąć

Na osobach prowadzących działalność gospodarczą ciąży wiele obowiązków. Jedną z nałożonych na nie powinności jest odpowiednie zamknięcie roku podatkowego. Działania z tym związane mogą się nieznaczenie różnić w zależności od formy prowadzonego biznesu. Przedsiębiorcy mający jednoosobową działalność mogą mieć nieco inne obowiązki dotyczące swojej firmy niż np. osoby należące do spółki cywilnej, spółki kapitałowej czy... Czytaj dalej ›


korekta zeznania podatkowego

Jak rozliczać działalność gospodarczą prowadzoną we własnym domu/mieszkaniu?

Przedsiębiorcy mają współcześnie szerokie możliwości dotyczące tego, gdzie i w jakiej formie prowadzić działalność gospodarczą. Możliwy jest oczywiście zakup bądź najem lokalu, a nawet całego budynku w celu rozwijania swojego biznesu, prowadzenia mobilnej działalności (dot. wybranych branż) lub organizowania działań z nią związanych we własnym domu czy mieszkaniu. Czytaj dalej ›


PIT

Jak można skorygować błędy w zeznaniu podatkowym?

Podczas corocznego rozliczania się z podatków może dojść do popełnienia błędu wymagającego dokonania korekty złożonej deklaracji. Nierzadko bywa nim pominięcie wybranej ulgi lub źródła dochodu, na przykład emerytury. Na szczęście aktualnie obowiązujące przepisy prawa dopuszczają dokonanie niezbędnej poprawki zeznania podatkowego. Jak to zrobić? Właśnie o tym opowiemy w dzisiejszym wpisie. Czytaj dalej ›


Kiedy zachodzi zbieg tytułów ubezpieczeń i co począć w takiej sytuacji?

Osiąganie dochodów z różnych źródeł może być związane ze zbiegiem tytułów ubezpieczeń, który niesie za sobą pewne konsekwencje. Co to oznacza dla pracodawcy i ewentualnie dla osoby ubezpieczonej, jeśli równolegle z zatrudnieniem w wybranym zakładzie pracy prowadzi ona działalność gospodarczą? Kiedy tak właściwie dochodzi do zbiegu tytułów do ubezpieczenia? W dalszej części przygotowanego przez nas... Czytaj dalej ›


błękitny samochód

Jak wprowadzić samochód do ewidencji środków trwałych?

Zgodnie z art. 22n ust. 2 Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznym, podatnicy prowadzący PKPiR są zobowiązani do prowadzenia ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Z kolei podatnicy prowadzący, zgodnie z przepisami o rachunkowości, księgi rachunkowe są obowiązani do uwzględnienia w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych informacji niezbędnych do... Czytaj dalej ›


tabliczka z napisem zamknięte

Jakich formalności podatkowych należy dopełnić przy zamykaniu firmy?

Zależnie od formy, w której prowadzona była działalność gospodarcza, przedsiębiorca będzie miał różne obowiązki rozliczeniowe wiążące się z zakończeniem takiej działalności, czyli zamknięciem firmy. Każdy z nich będzie musiał jednak zakończyć prowadzoną dokumentację, w tym księgowość. Zapraszamy do lektury. Czytaj dalej ›